Martin Jedlička v rubrice Fórum odpovídá na otázku “Jaké výhody přináší parkovací zóny občanům Prahy 8?”.
Modré zóny měly obyvatelům Prahy 8 pomoci, ne jim ještě víc zkomplikovat už tak složité parkování. Proto je potřeba s nimi nakládat opatrně. Někde mají smysl: v Karlíně a na Palmovce řeší problém odstavených aut na metru, v Kobylisích pomůžou okolo Katastrálního úřadu. Smysl mají i v nejbližším okolí metra Ládví. Koneckonců proto jsme parkovací zóny vždy prosazovali.
Nepatří ale všude. Na sídlišti Ládví jsou parkovací zóny nesmysl. Z jednoduchého důvodu: mezi paneláky prostě chybí místo, obyvatelé budou zbytečně platit 600 (nebo 1200) korun ročně a nic za to nedostanou. Garance zaparkování? Žádná. Stačí se podívat, jak se tu parkuje večer: v Karlíně místo najdete, mezi paneláky ani náhodou. Parkovacích míst je málo.
Modré zóny nepatří ani mezi vilovou zástavbu v oblasti Rokosky, Libeňské vodárny nebo okolo Šutky. Radní pro dopravu Ing. Šašek tvrdí, že nechal výběr lokality „na odbornících“. Celé to ale působí spíš tak, že se vedení Prahy 8 líbí, že rozsah zón je tak obrovský, protože za ně zkasírují desítky milionů ročně – od nás, obyvatel Prahy 8.
Řešení parkování v Praze 8 určitě není jednoduché a zahrnuje hodně práce. Problém je, že ji momentálně nikdo nedělá. Začít by se mělo lepším nastavením parkovacích zón, parkovacími domy a novými P+R parkovišti.
Navíc ani modré zóny nejsou řešením všespásným. Hodí se pro nejužší centrum města, ale proč bychom měli být jinde cizincem ve vlastním městě? Nejlepším řešením by byla celopražská parkovací zóna s šancí zaparkovat napříč městskými částmi. Ale to by pro vedení Prahy znamenalo plno práce navíc, že?
Martin Jedlička
člen Komise pro dopravu za TOP 09